Overleg met de tandarts
Omdat zowel de tandarts als mondhygiënist bezig zijn met uw mond, is het, voor een optimaal resultaat, belangrijk dat er tussen de tandarts en mondhygiënist wordt overlegd. Dit gebeurt soms telefonisch, maar meestal schriftelijk in de vorm van een rapportage. Wanneer u bezwaar heeft tegen deze rapportage, verzoek ik u om dat schriftelijk aan mij door te geven.
Overleg met andere zorgverleners
Soms kan het noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld bij problemen met uw algemene gezondheid, dat de mondhygiënist ook contact opneemt met andere zorgverleners zoals huisarts of specialist. Een en ander om de behandeling op een zo verantwoord mogelijke wijze te kunnen uitvoeren. Indien u bezwaar heeft tegen dit overleg, wordt u vriendelijk verzocht om dit schriftelijk door te geven.
Legitimatie en BSN (Burger Service Nummer)
Sinds 1 juli 2008 zijn zorgverleners verplicht om hun patiënten te identificeren met behulp van een legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort, identiteitskaart of officieel vreemdelingencertificaat). Wilt u daarom altijd een geldig legitimatiebewijs bij u hebben?
Verzekeringen
Behandeling door de mondhygiënist bij kinderen tot 18 jaar valt in de basisverzekering en wordt dan ook voor 100% vergoed.
Behandeling door de mondhygiënist bij volwassenen wordt niet vergoed vanuit het basispakket. Om voor vergoeding in aanmerking te komen, kunnen volwassenen zich aanvullend verzekeren voor tandheelkundige hulp. De vergoeding is afhankelijk van verzekeringspakket dat u heeft afgesloten. Mondzorg Loenen heeft overeenkomsten met bijna alle zorgverzekeraars waardoor u de maximale vergoeding ontvangt.
Afspraak annuleren
Afspraken kunt u tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren. Als u de afspraak vergeet of niet op tijd afzegt, wordt er 50% in rekening gebracht. Om te voorkomen dat u uw afspraak vergeet, krijgt u een week voorafgaand aan de afspraak een herinneringsemail. Vergeet daarom niet om uw emailadres of wijziging daarvan zo spoedig mogelijk door te geven.
Omdat zowel de tandarts als mondhygiënist bezig zijn met uw mond, is het, voor een optimaal resultaat, belangrijk dat er tussen de tandarts en mondhygiënist wordt overlegd. Dit gebeurt soms telefonisch, maar meestal schriftelijk in de vorm van een rapportage. Wanneer u bezwaar heeft tegen deze rapportage, verzoek ik u om dat schriftelijk aan mij door te geven.
Overleg met andere zorgverleners
Soms kan het noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld bij problemen met uw algemene gezondheid, dat de mondhygiënist ook contact opneemt met andere zorgverleners zoals huisarts of specialist. Een en ander om de behandeling op een zo verantwoord mogelijke wijze te kunnen uitvoeren. Indien u bezwaar heeft tegen dit overleg, wordt u vriendelijk verzocht om dit schriftelijk door te geven.
Legitimatie en BSN (Burger Service Nummer)
Sinds 1 juli 2008 zijn zorgverleners verplicht om hun patiënten te identificeren met behulp van een legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort, identiteitskaart of officieel vreemdelingencertificaat). Wilt u daarom altijd een geldig legitimatiebewijs bij u hebben?
Verzekeringen
Behandeling door de mondhygiënist bij kinderen tot 18 jaar valt in de basisverzekering en wordt dan ook voor 100% vergoed.
Behandeling door de mondhygiënist bij volwassenen wordt niet vergoed vanuit het basispakket. Om voor vergoeding in aanmerking te komen, kunnen volwassenen zich aanvullend verzekeren voor tandheelkundige hulp. De vergoeding is afhankelijk van verzekeringspakket dat u heeft afgesloten. Mondzorg Loenen heeft overeenkomsten met bijna alle zorgverzekeraars waardoor u de maximale vergoeding ontvangt.
Afspraak annuleren
Afspraken kunt u tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren. Als u de afspraak vergeet of niet op tijd afzegt, wordt er 50% in rekening gebracht. Om te voorkomen dat u uw afspraak vergeet, krijgt u een week voorafgaand aan de afspraak een herinneringsemail. Vergeet daarom niet om uw emailadres of wijziging daarvan zo spoedig mogelijk door te geven.